onsdag 23. november 2011

Cat Fight - tredje bok om Marlena Evensen

Denne boka er sannsynligvis tenkt som feel-good for jenter fra 11 år som drømmer om hvordan det vil være å bli tenåring og begynne på ungdomsskolen. Marlena Evensen er tilbake etter at hun i første boka var på klassefest og i andre boka i Syden. I denne boka vil hun ha tilbake bestekompisen PO. Han er blitt sammen med Tonje og Marlena er sjalu. Marlena og venninnene hennes legger en plan for å bli kvitt Tonje. Hun vil ha PO for seg selv selv om hun kanskje ikke er forelsket i ham likevel.

Det handler om håpløse, men morsomme foreldre, kjekke og teite gutter, venninner som lover deg alt, men som svikter i neste øyeblikk. Handlingen er glatt og personene lever bare på overflaten. Jeg tror faktisk at sånne såpeserier egner seg best på TV. Men jeg tror ikke at historien vil fenge der heller. Og det verste av alt: Tittelen lover en Cat Fight, men jeg må skuffe dere, kampen der jenter river hverandre i håret og neseblodet renner, blir det ingenting av. Vil du ha en bra underholdningsbok, fins det andre som gjør det mye bedre. Jeg anbefaler heller Meg Cabots bøker om den amerikanske jenta som blir prinsesse i et europeisk land, dere kjenner henne sikkert igjen fra filmen Prinsesse på prøve?

Denne omtalen er en del av CappelenDamms bokbloggturne. I går var det Ingaplinga som skrev om boka. I morgen er det Lena som skal si hva hun syns. Du kan også like bokbloggturneen på deres Facebook-side.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar